Жаңалықтар
12.07.2023

СТЕЙКХОЛДЕРЛЕРМЕН ӨЗАРА ІС-ҚИМЫЛ - БІРЫҢҒАЙ ДИСТРИБЬЮТОРДЫҢ ТҰРАҚТЫ ДАМУЫНЫҢ КЕПІЛІ

ҚР Денсаулық сақтау министрлігі мен Бірыңғай дистрибьютордың басты міндеттерінің бірі дәрі-дәрмекпен қамтамасыз ету жүйесі сұраныстың өзгеруіне жедел және нақты жауап бере алатындай, кез келген төтенше жағдайда икемді болатындай және ең алдымен пациенттердің қажеттіліктеріне бағдарланатындай жұмысты ұйымдастыру болып табылады.

Басты басымдық – еститін денсаулық сақтау жүйесі және пациентке бағытталған тәсіл. Бұл бағыттағы негізгі құрал стейкхолдерлермен, яғни мүдделі тараптармен кері байланыс.

Стейкхо́лдер (ағылш. stakeholder), сондай-ақ мүдделі тарап, қатысушы тарап, жұмыстарға қатысушы, жобадағы рөлі — олардың қажеттіліктері мен үміттерін қанағаттандыратын жүйеге немесе оның қасиеттеріне қатысты құқықтары,
үлесі, талаптары немесе мүдделері бар тұлға немесе ұйым.
 

Стейкхолдерлерге мыналар жатады:

  • жобаға белсенді түрде – басшы, қызметкерлер, инвесторлар, мердігерлер, серіктестер тартылған;
  • жоба нәтижелерін пайдаланады (жоба мүдделеріне әсер етеді) — клиенттер, сатып алушылар, бизнес-серіктестер, бөлімше басшылары;
  • жобаға қатыспайды, бірақ оған әсер ете алады — құрылтайшылар, мемлекеттік құрылымдарды реттейтін акционерлер, БАҚ.

ХХ ғасырдың екінші жартысында мүдделі тараптарды басқару мүмкіндігі туралы ойланды. Сол кезде қалыптасқан теория кез-келген компания тек пайда табу құралы ғана емес екенін айтты. Бұл сонымен қатар ол бар ортаның бөлігі және қоршаған ортаға әсер ететін және оның әсерін сезінетін жүйе. «Стейкхолдер теориясының» классикалық нұсқасы 80-ші жылдары «Стратегиялық менеджмент: мүдделі тараптар тұжырымдамасы» кітабында өзінің көзқарасын баяндаған іскери әкімшілік профессоры Р.Э. Фриманның өтінішімен танымал болды. Фриман «стейкхолдер» ұғымын енгізіп, теорияны қолдану моделін ұсынды.

«Стейкхолдерлерді басқару теориясы» идеясы ұйым немесе жоба өзінің сыртқы және ішкі ортасымен бірге мүдделі тараптардың қоспасын құрайтындығына негізделген. Компания менеджерлері осы тараптардың мүдделерін барынша ескеріп, олардың талаптарын қанағаттандыруы керек. Компания капиталдандыру мен пайданың өсуіне ғана емес, барлық мүдделі тараптар үшін құндылық құруға ұмтылуы тиіс.

Мүдделі тараптармен өзара іс-қимыл Бірыңғай дистрибьютордың орнықты дамуының, бизнес-процестердің тиімділігін арттырудың, басқарушылық шешімдер қабылдаудың ажырамас бөлігі болып табылады және компанияның ағымдағы операциялық қызметі шеңберінде күнделікті практика болып табылады.

ТМККК шеңберінде және МӘМС жүйесінде дәрі-дәрмектермен қамтамасыз ету тетіктері және отандық фармацевтика саласының бәсекеге қабілеттілігі туралы халықтың хабардар болу деңгейін арттыру мақсатында Бірыңғай дистрибьютор 2019 жылдан бастап стейкхолдерлермен белсенді жүйелі жұмыс жүргізуде. Осылайша, мақсатты аудитория үнемі зерттелуде, қоғамдық пікірді, процестердің ашықтығы мен ашықтығын қалыптастыру бойынша ақпараттық-түсіндіру науқандары өткізіледі.

Бақылау кеңесі бекіткен Бірыңғай дистрибьютордың барлық мүдделі тараптарының қанағаттану деңгейін анықтаудың арнайы әдістемесі бар. Осылайша, мүдделі тараптармен қарым-қатынастың артықшылықтары мен кемшіліктері анықталады және басым іс-қимыл бағыттары анықталады.

Әдістемеге сәйкес ұйымның міндеттемесін сақтайтын қанағаттанған
стейкхолдерлер ғана оның нарықтағы сенімді орнын қамтамасыз ете алады.

Сондай-ақ, жұртшылықпен өзара іс-қимылды жақсарту мақсатында қоғамдық жұмыс тобы құрылды, онда дәрі-дәрмекпен қамтамасыз етудің неғұрлым өзекті мәселелері ашық талқыланады. Оның құрамына азаматтық қоғамның, бизнес-қоғамдастықтың өкілдері, депутаттар мен салалық сарапшылар кіреді. Көтерілген барлық сұрақтар «Проблемалық мәселелер кітабына» енгізіледі.

Сонымен қатар, пациенттік ұйымдармен және дәрігерлік қауымдастықтармен аурулардың әртүрлі топтары және дәрімен қамтамасыз етудің өзекті мәселелері бойынша жүйелі түрде кездесулер өткізіледі. Кездесу шеңберінде айтылған барлық ұсыныстар мен өтініштер «Мәселелер тізіліміне» енгізіледі.

Стейкхолдерлерді сауатты басқару жобаны табысты іске асыруға көмектеседі, болашақта бизнестің өсуіне және дамуына ықпал етеді.

СТЕЙКХОЛДЕРЛЕРМЕН ӨЗАРА ӘРЕКЕТТЕСУДІ БАҒАЛАУ

Стейкхолдерлердің кез-келген талдауы жобаның барлық мүдделі тұлғаларын анықтаудан басталады. Бірыңғай дистрибьютордың қызметінде сыртқы және ішкі стейкхолдерлер қарастырылады. Негізгі сыртқы стейкхолдерлер – халық, пациент, медициналық, қаржы ұйымдары, мемлекеттік органдардың өкілдері және серіктестер. Ал ішкі, аты айтып тұрғандай, Бақылау кеңесі, Басқарма және барлық қызметкерлер кіреді.

Мүдделі тараптармен өзара іс-қимылды бағалау және олардың міндеттемелерін сақтау үшін Бірыңғай дистрибьютор жыл сайын сауалнама жүргізеді, оның негізінде деректерді талдау жасалады. Бұл – мүдделі тараптармен байланыста болу, менеджмент жүйесін жақсарту және дәрі-дәрмектермен үздіксіз қамтамасыз етуде қызмет көрсету сапасын арттыру бойынша тиімді шараларды анықтаудың пәрменді құралы.

2022 жылы Бірыңғай дистрибьютордың өзін-өзі бағалауын жүргізу қорытындысы бойынша қазақстандық пациенттің орташа жасы 50 жасты құрады. Олардың жартысынан көбі әйелдер. Респонденттердің орташа қанағаттану деңгейі – 88%. Өңірлердің құрылымында жоғары баға Қостанай облысы мен Астанаға, ең төмен баға Жетісу облысына тиесілі.

Пациенттік ұйымдар арасында жүргізілген сауалнама нәтижесінде жалпы қанағаттану 71%-ға жетті. Пациенттік ұйымдар тарапынан бөлім басшыларының шығатын мәселелер мен кәсібилікке жедел ден қоюы атап өтілді. Бұл ретте жеткізудің үзілістерін жою қажеттілігі бар.

Бірыңғай дистрибьютордың жұмысын қанағаттанарлық бағалау медициналық ұйымдар тарапынан да байқалады – 94%, сондай-ақ дәрі-дәрмек берушілер тарапынан – 89%, бұл күтілетін нәтижелерден сәл жоғары. Бірыңғай дистрибьютордың жағымды жақтарының ішінде: қойылған мақсаттың орындалу жылдамдығы, көрсетілген мәселеге белсенді қатысу және жұмыстың ашықтығы. Ұйымды жақсартуды қажет ететін облыстардың тізімінде дәрі-дәрмектердің қосымша көлемін сатып алу және «Бірыңғай терезе» қағидаты бойынша жұмысты енгізу мәселелері болды.

Бірыңғай дистрибьютор қызметіндегі тағы бір маңызды мүдделі тарап әр түрлі басым бағыттар бойынша ынтымақтастық жүргізілетін серіктестер болып табылады. Бірыңғай дистрибьютормен ынтымақтастыққа жалпы қанағаттану 85% құрайды. Компанияның серіктестері күшті қасиеттерге жеделдік, құзыреттілік, қарым-қатынас және ұйымшылдық жатады. Жеделдетілген мерзімде органдарды трансплантациялаумен ауыратын науқастарды қамтамасыз ету туралы шешім қабылдауды ерекше бақылауға алу керек.

Кез-келген компанияның қызметіндегі келесі негізгі компонент – бұл тікелей ұжымның өзі. Персоналмен тиімді өзара әрекеттесуді ұйымдастыру деп бизнес-процестерді қалыптастырудан бастап тиімді қарым-қатынас мәселелеріне дейінгі көптеген әртүрлі тармақтарды түсінуге болады. Бірыңғай дистрибьютор персоналының орташа қанағаттану деңгейі 87% құрайды.

Айта кету керек, соңғы жылдары бірыңғай дистрибьютордың барлық стейкхолдерлерінің қанағаттануының жалпы оң динамикасы байқалады. Мысалы, егер мүдделі тараптардың жалпы қанағаттануы 2020 жылы 78%-ға жетсе, онда 2022 жылдың қорытындысы бойынша бұл көрсеткіш 82%-ға дейін өсті.

Ашық дереккөздерден стейкхолдерлерді басқару теориясын алғаш рет Эдвард Фриман «StrategicManagement: A Stakeholder Approach» кітабында егжей-тегжейлі баяндағаны белгілі. Автор бизнеске немесе жеке жобаға әсер ете алатын адамдар тобын түсіну және бөлектеу басқару процесін нақты құрылымдауға және оңтайландыруға мүмкіндік береді деп есептейді.

Осылайша, мүдделі тараптарды талдау ықтимал қиындықтарды шешуге, компания жобаларының сәттілігіне және дұрыс қарым-қатынас орнатуға әсер етуі мүмкін барлық стейкхолдерлердің мүдделерін анықтауға мүмкіндік береді. Мүдделі тараптардың қанағаттанушылығын өлшемей, Бірыңғай дистрибьютор басшылығына айқындықты сақтау үшін компания қызметі мен стейкхолдерлермен қарым-қатынаста не жақсарту керектігі туралы шешім қабылдау қиын.

КЕРІ БАЙЛАНЫС АРНАЛАРЫ

Facebook және Instagram әлеуметтік желілеріндегі ресми веб-сайт, парақшалар және Басқарма Төрағасының Блогы сияқты бірыңғай дистрибьюторда жұртшылықпен сындарлы диалог жүргізу және адамдарды дәрі-дәрмекпен қамтамасыз ету мәселелері бойынша ақпараттандыру үшін кері байланыс арналары жұмыс істейді. Сондай-ақ, пациенттердің, жұртшылықтың және БАҚ-тың қатысуымен WhatsApp мессенджерінде келіп түскен сұрауларға тезірек жауап беруге мүмкіндік беретін чаттар өз тиімділігін дәлелдеді.

БАҚ-тан және жұртшылықтан келіп түскен барлық сауалдар «алтын сағат» қағидаты бойынша пысықталады, бұл жедел өзара іс-қимыл жасауға және теріс ақпаратты теріске шығаруға мүмкіндік береді. Айта кету керек, компанияның барлық ресурстары мен қызметінің ашықтығын арттыруға корпоративтік сайт пен әлеуметтік желілердегі форматтарды жүйелі жаңарту ықпал етеді.

Бұдан басқа, ТМККК шеңберінде және МӘМС жүйесінде қалалық және ұялы телефондар үшін қолжетімді 1439 тегін қысқа нөмірі бойынша дәрі-дәрмекпен қамтамасыз ету мәселелері жөніндегі бірыңғай Байланыс орталығы жұмыс істейді.

Бірыңғай дистрибьютордың Байланыс орталығының маңызды функцияларының бірі халықпен кері байланыс және пациенттердің тегін дәрілік заттар мен медициналық бұйымдарды алуын бақылау болып табылады. Дәрі-дәрмектер туралы ақпарат «нақты уақыт» режимінде беріледі және мүмкіндігінше сенімді. 2022 жылы операторлар халықтың 32 мыңға жуық қоңырауын қабылдады.

Бірыңғай дистрибьютор барлық мүдделі тұлғалармен сындарлы өзара іс-қимылды қалыптастыруға мүдделі және одан әрі ашықтық қағидатын ұстануға ниетті. Бірыңғай дистрибьютор барлық стейкхолдерлердің жалпы проблемаларды шешуге белсенді қатысуы ХХІ ғасырдағы табысты дамудың негізгі шарты екеніне сенімді.

Дереккөз: Пресс-служба ТОО "СК-Фармация"
1439
Байланыс орталығы
Барлық абоненттерге қоңырау шалу тегін
Подробнее
Халықтық бақылау
Басқарма Төрағасының м.а. блогы
Толығырақ
Бейне
Фотогалерея
МЕДИЦИНАЛЫҚ ЖАБДЫҚТАР ӨНДІРІСІ БОЙЫНША ӘЛЕМДІК АЛЫПТАР ҚАЗАҚСТАНДЫҚ НАРЫҚҚА КЕЛЕДІ
Подробнее
ОТАНДЫҚ МЕДИЦИНАЛЫҚ ЖАБДЫҚТАР ӨНДІРІСІНІҢ ЖАҢА ДЕҢГЕЙІ
Подробнее
ОТАНДЫҚ ФАРМАЦЕВТИКА САЛАСЫНЫҢ ДАМУ КЕЛЕШЕГІ
Подробнее
«Қазақстандағы дәрілік заттар мен медициналық бұйымдардың айналысы. Қазіргі тенденциялар» Халықаралық конференциясы
Подробнее
Дистрибьютерлердің, логистердің және жеткізушілердің қатысуымен кеңес (15.06.2016 ж.)
Подробнее
ОТӨ-мен кеңес (14.06.2016 ж.)
Подробнее
Посмотреть еще